Közérdekű adatok
Szervezeti, személyzeti adatok
Irányító/fenntartó szerv:
Fenntartó: Kulturális és Innovációs Minisztérium
Székhely: 1054 Budapest, Szemere u. 6.
Postai cím: 1884 Budapest, Pf. 1.
Ügyfélszolgálati e-mail: ugyfelszolgalat@kim.gov.hu
Sajtókapcsolat: sajto@kim.gov.hu
Középirányító szerv:
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal
Cím: 1089 Budapest, Kálvária tér 7.
Postafiók: 1437 Budapest, Pf: 760.
Telefon: (06-1) 303-9300
WEB: www.nive.hu
E-mail: szakkepzes@nive.hu
Munkáltató:
Baranya Vármegyei Szakképzési Centrum
Székhely: 7622 Pécs, Batthyány u. 1-3.
Postacím: 7622 Pécs, Batthyány u. 1-3
Telefon : 70/1993 – 528
E-mail : info@szakkepzesbaranya.hu
Adószám: 15832104-2-02
Statisztikai számjel: 15832104-8532-312-02
Szakágazat: 853200
OM azonosító: 203 049
Feladatellátási hely:
Baranya Vármegyei SZC
Zipernowsky Károly Műszaki Technikum
Székhely: 7622 Pécs, 48-as tér 2.
Postacím: 7622 Pécs, 48-as tér 2.
Telefon: 72/513-260
E-mail: zkmsz@zipernowsky.hu
Igazgató: Amrein György
Általános(tanulmányi) igazgató helyettes: Dr. Huszárné Dr. Prikler Renáta
Szakirányú oktatásért felelős igazgató helyettes: Naszári László
Gyakorlati oktatásért felelős igazgató helyettes: Gál Attila
Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
Intézményünk típusa:
Érettségi, szakmai végzettséget adó technikusképzés – 2020.09.01-től – felmenő rendszerben
Célkitűzéseink:
A célkitűzések meghatározásánál a következő szempontokat vettük figyelembe:
- A törvényes működés érdekében az intézmény működését meghatározó jogszabályokat;
- A fenntartó által meghatározott feladatok maradéktalan teljesítését;
- A Baranya Vármegyei Szakképzési Centrum, mint munkáltató iránymutatásait az előírt feladatok végrehajtására, a szakmai feladatok teljesítésére, a gazdaságosság szem előtt tartása mellett;
- A 2021/2022. tanévtől a szakirányú oktatás megszervezése a duális képzőhelyek bevonásával történik
- a duális képzőhelyekkel való együttműködés megszervezése, a kapcsolattartás rendjének és formáinak kialakítása
- „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című projekt újragondolt célkitűzéseit, irányelveit, különös tekintettel a jó gyakorlatok továbbvitelére;
- A köznevelés tartalmi fejlesztésére vonatkozó dokumentumokat (kerettantervek, tanmenetek, tankönyvek változásai)
Különösen fontosnak tarjuk:
- A duális képzőhelyekkel a kapcsolattartás formáinak és rendjének kialakítását
- Az országos mérés-értékelés feladatinak határidőre történő minőségi elvégzését (Kompetencia, Netfit, , érettségi vizsga, szakmai vizsga);
- Az országos mérésből adódó feladatok elvégzését: a kompetenciamérések eredményeinek elemzését, az erősségek és a beavatkozási területek meghatározását;
- Képzési szerkezet, tehetséggondozás, intézmények közötti együttműködés területeinek meghatározását, az eredményesség növelése érdekében tett lépéseket;
- Intézményfejlesztési stratégia összehangolását az országos, regionális és helyi stratégiákkal;
- Munkacsoportok és együttműködő teamek kialakítását a tehetséggondozás, a mérés-értékelés, a gyermek-és ifjúságvédelem területén;
- Oktatók, szülők és diákszervezet együttműködések támogatását;
- Az érettségi vizsgák tapasztalatainak hatékony hasznosítását;
- Az innovatív tanítási-tanulási módszerek alkalmazása terén jelentkező tapasztalatok belső megosztását;
- Intézményi önértékelésből adódó teendők végrehajtását, az eredmények elemzését;
- Az iskolai lemorzsolódás megállítását, illetve a tendencia csökkentése érdekében tett intézkedések, a GINOP-6.2.3-17 projekthez készített cselekvési terv messzemenő figyelembevételével, a jó gyakorlatok átmentésével, beépítésével az intézmény mindennapi életébe:
- Tanulói előrehaladást támogató mentori és egyéb tevékenységeket;
- Szakemberek bevonását a veszélyeztetett tanulók helyzetének a megoldására;
- Esetkonferencia szervezését (gyermekjóléti szolgálat, családsegítő, iskolapszichológus, az intézményi gyermek-és ifjúságvédelmi felelős, szociális munkás, az adott osztályban tanító oktatók bevonásával) a tanuló előrehaladásának támogatása érdekében,
- Gyermekvédelmi jelzőrendszeren keresztül történő beavatkozás, veszélyeztetettség jelzése, külső támogató segítség (gyermekjóléti szolgálat, nevelési tanácsadó, szakszolgálat stb.) felé irányítás,
- Önismereti, szociális készségeket fejlesztő foglalkozásokon való részvételt.
Az oktatói munka belső ellenőrzésének feladatai
- biztosítsa az iskola szakmai munkájának jogszerű (a jogszabályok, a nemzeti alaptanterv, a kerettanterv, valamint az iskola szakmai programja szerint előírt) működését,
- segítse elő az intézményben folyó nevelő és oktató munka eredményességét, hatékonyságát,
- az igazgatóság számára megfelelő mennyiségű információt szolgáltasson az oktatók munkavégzéséről,
- szolgáltasson megfelelő számú adatot és tényt az intézmény nevelő és oktató munkájával kapcsolatos belső és külső értékelések elkészítéséhez.
- Az intézményben, mint közpénzek felhasználásában résztvevő költségvetési szervben, belső ellenőrzési rendszer működik abból a célból, hogy az intézmény vezetője számára bizonyosságot nyújtson a pénzügyi irányítási és kontroll rendszerek megfelelő működését illetően.
A működésünket meghatározó/szabályozó jogszabályok:
- Alaptörvény
- A gyermekek védelméről szóló 1997.XXXI.tv.
- A gyermekek jogairól szóló Egyezményt kihirdető 1989.évi LXV. Törvény
- A szakképzésről szóló Törvény
- A szakképzési törvény végrehajtásáról szóló Korm.r.
- A 100/1997. (VI. 13.) Korm. rendelet az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról
- Az érettségi vizsga részletes követelményeiről szóló 40/2002. (V. 24.) OM rendelet módosításáról
- A Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény
- a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény közoktatási intézményekben történő végrehajtásáról rendelkező, 326/2013.(VIII.30.) Korm. rendelet, (bizonyos rendelkezései)
- A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtására kiadott 229/2012.(VIII.28.) rendelet, (bizonyos szakaszai)
- A 362/2011.(XII.30.) Korm. rendelet az oktatási igazolványokról
- Az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet
- A szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról, a szabálysértési nyilvántartás rendszeréről szóló 2012. évi II. Törvény
- törvény az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról